الأحد، 7 نوفمبر 2010

St. Sebastian




St. Sebastian is the subject of three paintings by the Italian Early Renaissance master Andrea Mantegna. The Paduan artist lived in a period of frequent plagues; Sebastian was considered protector against the plague as having been shot through by arrows, and it was thought that plague spread abroad through the air.

In his long stay in Mantua, furthermore, Mantegna resided near the San Sebastiano church dedicated to St. Sebastian.
It has been suggested that the picture was made after Mantegna had recovered from the plague in Padua (1456–1457). Probably commissioned by the city's podestà to celebrate the end of the pestilence, it was finished before the artist left the city for Mantua.
According to Battisti, the theme refers to the Book of Revelation. A rider is present in the clouds at the upper left corner. As specified in John's work, the cloud is white and the rider has a scythe, which he is using to cut the cloud. The rider has been interpreted as Saturn, the Roman-Greek god: in ancient times Saturn was identified with the Time that passed by and all left destroyed behind him.
 Instead of the classical figure of Sebastian tied to a pole in the Rome's Campo Marzio ("Martial Field"), the painter portrayed the saint against an arch, whether a triumphal arch or the gate of the city. In 1457 the painter had been trialled for "artistical inadequacy" for having put only eight apostles in his fresco of the Assumption. As a reply, he therefore applied Alberti's Classicism principles in the following pictures, including this small St. Sebastian, though deformed by the nostalgic perspective of his own.

Detail of the antique city in the background of the Louvre St. Sebastian. The classical ruins are typical of Mantegna's pictures. The cliffy path, the gravel and the caves are references to the difficulties of reaching the Celestial Jerusalem, the fortified city depicted on the top of the mountain, at the upper right corner of the picture, and described in Chapter 21 of John's Book of Revelation.

Characteristic of Mantegna is the clarity of the surface, the precision of an "archaeological" reproduction of the architectonical details, and the elegance of the martyr's posture.

The vertical inscription at the right side of the saint is the signature of Mantegna in Greek.


 سان سيباستيان هو موضوع ثلاث لوحات من عصر النهضة الإيطالية المبكر الرئيسي اندريا مانتيجنا. عاش الفنان البادوفي في فترة الطواعين المتكررة ؛ سيباستيان كان يعتبر حامي ضد الطاعون كما تم اطلاق النار من خلال وجود من السهام ، وكان يعتقد أن انتشر مرض الطاعون في الخارج عن طريق الهواء.

في إقامته الطويلة في مانتوفا ، وعلاوة على ذلك ، مانتيجنا يقيمون بالقرب من كنيسة سان سيباستيانو مكرسة لسان سيباستيان.
وقد قيل إن كانت الصورة التي قدمت بعد أن تعافى من مانتيجنا الطاعون في بادوفا (1456-1457). كلف ربما عن طريق بودستا المدينة للاحتفال نهاية الوباء ، انتهى الفنان قبل أن يغادر المدينة لمانتوفا.

وفقا لباتيستي ، موضوع يشير إلى كتاب الوحي. ألف متسابق موجودة في السحب في الزاوية اليسرى العليا. كما هو محدد في العمل جون ، سحابة بيضاء ومتسابق ومنجلا ، الذي يستخدم لخفض السحب. وقد فسر متسابق وزحل ، والرومانية اليونانية الله : في العصور القديمة وقد تم تحديد زحل مع الوقت الذي وافق عليه جميع ادى الى الحاق دمار وراءه.
بدلا من الشكل الكلاسيكي للسيباستيان مرتبطة قطبا في كامبو مارزيو في روما ("حقل الدفاع عن النفس") ، يصور الرسام سانت ضد قوس ، ما إذا كان قوس النصر أو بوابة للمدينة. في 1457 تم تجربتها الرسام "لعدم كفاية فني" لأنها وضعت ثمانية فقط في الهواء الطلق الرسل له من الافتراض. باعتباره ردا على ذلك ، قدم طلبا لذلك المبادئ الكلاسيكية البرتي في الصور التالية ، بما في ذلك هذا القديس سيباستيان الصغيرة ، على الرغم من المسخ وجهة نظر الحنين إلى بلده.

التفاصيل من المدينة العتيقة في الخلفية من سان سيباستيان اللوفر. أنقاض الكلاسيكية هي نموذجية من الصور لمانتيجنا. المسار cliffy ، والحصى والكهوف والإشارات إلى الصعوبات في الوصول الى القدس السماوية ، المدينة المحصنة كما هو مبين على قمة الجبل ، في الزاوية اليمنى العليا من الصورة ، وصفها في الفصل 21 من كتاب جون الوحي .

من سمات مانتيجنا وضوح السطح ، ودقة في الاستنساخ "الأثرية" للتفاصيل architectonical ، والأناقة للموقف الشهيد.

النقش العمودي في الجانب الأيمن للقديس هو توقيع مانتيجنا في اليونانية.



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق