Primavera, also known as Allegory of Spring, is a tempera panel painting by Italian Renaissance artist Sandro Botticelli. Painted ca. 1482, the painting is described in Culture & Values (2009) as "[o]ne of the most popular paintings in Western art".[1] It is also, according to Botticelli, Primavera (1998), "one of the most written about, and most controversial paintings in the world."[2] While most critics agree that the painting, depicting a group of mythological figures in an garden, is allegorical for the lush growth of Spring, other meanings have also been explored. Among them, the work is sometimes cited as illustrating the ideal of Neoplatonic love.
The history of the painting is not certainly known, though it seems to have been commissioned by one of the Medici family. It contains elements of Ovid and Lucretius and may have been inspired by a poem by Poliziano. The painting has since 1919 been part of the collection of the Uffizi Gallery in Florence, Italy.
The painting features six female figures and two male, along with a blindfolded putto, in an orange grove. To the right of the painting, a flower-crowned female figure in a floral-patterned dress is scattering flowers, collected in the folds of her gown. Her nearest companion, a woman in diaphanous white, is being seized by a winged male from above. His cheeks are puffed, his expression intent, and his unnatural complexion separates him from the rest of the figures. The trees around him blow in the direction of his entry, as does the skirt of the woman he is seizing. The drapery of her companion blows in the other direction.
Clustered on the left, a group of three females also in diaphanous white join hands in a dance, while a red-draped youth with a sword and a helmet near them raises a wooden rod towards some wispy gray clouds. Two of the women wear prominent necklaces. The flying cherub has an arrow nocked to loose, directed towards the dancing girls. Central and somewhat isolated from the other figures stands a red-draped woman in blue. Like the flower-gatherer, she returns the viewers gaze. The trees behind her form a broken arch to draw the eye.
The pastoral scenery is elaborate. Botticelli (2002) indicates there are 500 identified plant species depicted in the painting, with about 190 different flowers.[3] Botticelli. Primavera (1998) says that of the 190 different species of flowers depicted, at least 130 have been specifically named.[2]
Clustered on the left, a group of three females also in diaphanous white join hands in a dance, while a red-draped youth with a sword and a helmet near them raises a wooden rod towards some wispy gray clouds. Two of the women wear prominent necklaces. The flying cherub has an arrow nocked to loose, directed towards the dancing girls. Central and somewhat isolated from the other figures stands a red-draped woman in blue. Like the flower-gatherer, she returns the viewers gaze. The trees behind her form a broken arch to draw the eye.
The pastoral scenery is elaborate. Botticelli (2002) indicates there are 500 identified plant species depicted in the painting, with about 190 different flowers.[3] Botticelli. Primavera (1998) says that of the 190 different species of flowers depicted, at least 130 have been specifically named.[2]
بريمافيرا ، المعروف أيضا باسم الرمز من الربيع ، هو لوحة لوحة التمبرا الايطالي ساندرو بوتيتشيلي فنان عصر النهضة. رسمت كاليفورنيا. 1482 ، وصفت اللوحة في الثقافة والقيم (2009) بأنها "شمال شرق لوحات الأكثر شعبية في الفن الغربي". وهو أيضا ، وفقا لبوتيتشيلي ، بريمافيرا (1998) ، "واحدة من لوحات كتب عن معظم ، واكثرها اثارة للجدل في العالم." في حين أن معظم النقاد يتفقون على أن اللوحة ، التي تصور مجموعة من الشخصيات الأسطورية في الحديقة ، هو استعاري الخصبة لنمو الربيع ، كما تم استكشاف المعاني الأخرى. من بينها ، ويستشهد في بعض الأحيان لعمل ما يدل على الحب المثالي الأفلاطونية الحديثة.
ليس التاريخ من اللوحة يعرف بالتأكيد ، على الرغم من أنه يبدو أنه قد تم بتكليف من واحد من عائلة ميديشي. أنه يحتوي على عناصر أوفيد ووكريتيوس وربما كانت مستوحاة من قصيدة Poliziano. اللوحة منذ 1919 جزءا من تم جمع معرض أوفيزي في فلورنسا ، ايطاليا.
اللوحة ميزات ستة أرقام للإناث وذكرين ، جنبا إلى جنب مع putto معصوب العينين ، في بستان للبرتقال. إلى اليمين من اللوحة ، وهذا الرقم زهرة المتوج أنثى في ثوب به نقوش نباتية وزهور نثر ، التي جمعت في ثنايا ثوبها. رفيق أقرب لها ، وهي امرأة بيضاء شفاف ، يتم اعتقالهم من قبل رجل مجنح من فوق. خديه ومنتفخ ، نيته التعبير ، والبشرة غير طبيعي له يفصله عن بقية الشخصيات. الأشجار حوله ضربة في اتجاه دخوله ، كما يفعل تنورة للمرأة هو الاستيلاء. والأقمشة من الضربات رفيقها في الاتجاه الآخر.
متفاوت على اليسار ، وهي مجموعة من ثلاث إناث أيضا في الأيادي البيضاء شفاف التسجيل في الرقص ، في حين أن الشباب رايات حمراء مع السيف والخوذة بالقرب منهم يثير قضيب خشبي بعض الغيوم الرمادية نحو ناعم. اثنين من النساء يرتدين قلادات بارزة. الكروب ترفع له السهم nocked لفضفاضة ، الموجهة نحو الفتيات الرقص. الوسطى ومعزولة نوعا ما عن غيرها من الشخصيات تقف امرأة رايات حمراء في الزرقاء. مثل المجمع ، زهرة ، وقالت انها ترجع نظرات المشاهدين. الأشجار وراء شكل لها لرسم قوس كسر العين.
المشهد هو وضع الرعوية. بوتيتشيلي (2002) يشير إلى أن هناك 500 نوعا من النباتات التي تم تحديدها المصورة في اللوحة ، مع حوالي 190 الزهور المختلفة. بوتيتشيلي. بريمافيرا (1998) يقول ان 190 من الأنواع المختلفة من الزهور صورت ، ما لا يقل عن 130 سمى تحديدا.
ليس التاريخ من اللوحة يعرف بالتأكيد ، على الرغم من أنه يبدو أنه قد تم بتكليف من واحد من عائلة ميديشي. أنه يحتوي على عناصر أوفيد ووكريتيوس وربما كانت مستوحاة من قصيدة Poliziano. اللوحة منذ 1919 جزءا من تم جمع معرض أوفيزي في فلورنسا ، ايطاليا.
اللوحة ميزات ستة أرقام للإناث وذكرين ، جنبا إلى جنب مع putto معصوب العينين ، في بستان للبرتقال. إلى اليمين من اللوحة ، وهذا الرقم زهرة المتوج أنثى في ثوب به نقوش نباتية وزهور نثر ، التي جمعت في ثنايا ثوبها. رفيق أقرب لها ، وهي امرأة بيضاء شفاف ، يتم اعتقالهم من قبل رجل مجنح من فوق. خديه ومنتفخ ، نيته التعبير ، والبشرة غير طبيعي له يفصله عن بقية الشخصيات. الأشجار حوله ضربة في اتجاه دخوله ، كما يفعل تنورة للمرأة هو الاستيلاء. والأقمشة من الضربات رفيقها في الاتجاه الآخر.
متفاوت على اليسار ، وهي مجموعة من ثلاث إناث أيضا في الأيادي البيضاء شفاف التسجيل في الرقص ، في حين أن الشباب رايات حمراء مع السيف والخوذة بالقرب منهم يثير قضيب خشبي بعض الغيوم الرمادية نحو ناعم. اثنين من النساء يرتدين قلادات بارزة. الكروب ترفع له السهم nocked لفضفاضة ، الموجهة نحو الفتيات الرقص. الوسطى ومعزولة نوعا ما عن غيرها من الشخصيات تقف امرأة رايات حمراء في الزرقاء. مثل المجمع ، زهرة ، وقالت انها ترجع نظرات المشاهدين. الأشجار وراء شكل لها لرسم قوس كسر العين.
المشهد هو وضع الرعوية. بوتيتشيلي (2002) يشير إلى أن هناك 500 نوعا من النباتات التي تم تحديدها المصورة في اللوحة ، مع حوالي 190 الزهور المختلفة. بوتيتشيلي. بريمافيرا (1998) يقول ان 190 من الأنواع المختلفة من الزهور صورت ، ما لا يقل عن 130 سمى تحديدا.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق